تیکه های سیاسی مدیری در مجموعه ی ویلای من!

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mohamad
1:28
چهار شنبه 12 تير 1398

تیکه های سیاسی مدیری در مجموعه ی ویلای من!

ویلای من

تیکه های سیاسی مدیری در مجموعه ی ویلای من!

مهران مدیری که در تمام مجموعه هایی که ساخته است مشکلات سیاسی را در قالب طنز بیان می کند این بار در مجموعه جدید ویلای من نیز دست به این کار زده است و تیکه های سیاسی را در این فیلم گنجانده است.

 

 

 

در حالی که چندی قبل اعلام شده بود که عامل گرانی قیمت ارز شخصی است به نام «جمشید بسم ا..» مهران مدیری کمدین ایرانی در تازه ترین مجموعه ای که برای شبکه خانگی ساخته است با زیرکی تمام طعنه هایی را به این شخصیت وارد نموده است.

یکی از کاراکترهایی که در مجموعه جدید مدیری با عنوان «ویلای من» حضور دارد «جمشید» نام دارد البته نه «جمشید بسم ا..» که «جمشید مشکات» معروف به «جمشید هزارپا»!!! این کاراکتر از آن مایه داران تازه به دوران رسیده ای است که به قول خود با چند تلفن قادر است کلی پول را جابجا کند. در یکی از دیالوگهای تازه ترین قسمت «ویلای من» جمشید که در حال صحبت تلفنی با شخصی نامعلوم است خطاب به وی می گوید:«بازار طلا را تا آخر هفته آروم می کنم و بعد پول می کشه تو ملک و املاک.»

جمشید هزارپا با کت و شلواری براق از جنس ساتن و سیبیلی کلارک گیبلی بیش از هر چیز نمادی است از تازه به دوران رسیده هایی که یک شبه ره صدساله را می روند!!!

همین کاراکتر در بخش دیگری از سریال خطاب به فردی که باز هم نامعلوم است و به تلفن همراه او زنگ زده و از او تعیین قیمت سکه را می خواهد می گوید:«قیمت می خواید؟ قیمت نفت الان بشکه ای چنده؟ طلا چی؟ به خاطر جنگ داخلی سودان؟ الان بارون می آد؟…خیلی خوب، با احتساب همه اینها قیمت سکه میشه ۱و ۱۰۰!…”سی سی”(همسر جمشید) امروز حالش خوب نبوده و من هم امروز گیرم پس در نهایت می شه ۱و ۲۸۰!» بعد همین آقای جمشید روبه پسرعموی صوری اش یعنی مهران مدیری کرده و می گوید:«به خاطر پسرعموی عزیزم میشه ۱ و ۲۵۰٫»

اما این تمام طعنه های مهران مدیری نیست چراکه مدیری در قالب این شخصیت طعنه های تندی هم می زند به حسین هدایتی ؛ مرد متمولی که در سالهای اخیر در فوتبال آفتابی شده. باز هم تلفن جمشید هزارپا زنگ خورده و او در پاسخ به گوشی می گوید:«تیم چندم جدوله؟!…بخرید…چند تا ستاره می خریم، یه مربی قالتاق میاریم و دو تا بوقچی… داور و کمک داور هم که داریم…فقط چند تا مجله ورزشی بخرین می خوام تا آخر فصل روجلد باشم.»

نقش «جمشید هزارپا» را در «ویلای من» غلامرضا نیکخواه بازی کرده؛ همان بازیگری که تقریبا از مجموعه «نوروز ۷۷» به این سو تقریبا در بیشتر آثار موفق مهران مدیری حضور داشته است. او در سریال «مرد هزارچهره» نقش پدر «مسعود شصت چی» با بازی مهران مدیری را ایفا کرده بود.

مدیری در مجموعه هایش قصد دارد مشکلات اجتماعی و سیاسی را بیان کند و در قالب طنز به آنها بپردازد و شاید یکی از علل محبوبیت سریال هایش نیز همین باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 4343
موضوعات مرتبط: ویلای من , ,
بازدید : 4343

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



من محمد 24 ساله از گرگان عاشق تتلو میخواستم بکم که اگر لینک فیلمخراب بود در بخش نظرات بکین تا درست کنم
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به کانال فیلم ایرانی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر